Här får du hjälp med det mesta som rör tjänsten HeyEy. Bland annat svar på vanliga frågor, beskrivning av funktionalitet och information om vad det innebär att göra vissa val i tjänsten.
Tjänstens alla funktioner når du via våra appar i
App Store och Google Play.
Hittar du inte svaren här så kontakta oss gärna med frågor eller funderingar. Det enklaste sättet att nå oss är genom att mejla till:
support@elevateyourself.se
Du kan både radera aktiviteter som du själv skapat och aktiviteter som laddats från dina appar och enheter.
Om den raderade aktiviteten ingår i en inte startad eller i en pågående utmaning kommer den även att raderas från den utmaningen.
Om den raderade aktiviteten ingår i en avslutad utmaning kommer information om den aktiviteten att kvarstå i utmaningen. Med andra ord kommer avslutade utmaningar inte att påverkas av att du raderar en aktivitet.
Du kan bli inbjuden till en ostartad eller pågående utmaning.
Om du accepterar utmaningen hamnar den under “Pågående” eller “Inte startade” utmaningar.
Om du tackar nej till utmaningen försvinner den ur listan “Förfrågningar”.
Råkar du tacka nej till en utmaning av misstag, så be bara avsändaren att skicka om den.
Du kan ta bort alla inte startade utmaningar som skapats av dig själv. Du kan också ta bort en pågående utmaning som skapats av dig om du är den enda deltagaren i utmaningen. Du kan inte ta bort avslutade utmaningar.
När en utmaning raderas stoppas hela den utmaningsprocessen och deltagarna i utmaningen informeras om det.
Om du tackar nej till vänförfrågan kommer du att fortsätta vara sökbar för vänförfrågningar i Heyeys "community". Avsändaren får inga övriga notifikationer.
Råkar du tacka nej till en vänförfrågan av misstag, så be bara avsändaren att skicka om den.
När du tar bort vänner kommer deras aktiviteter att tas bort från ditt flöde och de kommer inte att ingå i de inte startade och pågående utmaningar som du skapat. Motsvarigheten sker även med dina aktiviteter i vännens flöde och utmaningar.
Om den borttagne vännen ingår i en avslutad utmaning som du skapat kommer information om vännen att kvarstå i utmaningen. Med andra ord kommer dina avslutade utmaningar inte att påverkas av att du tar bort en vän från din vänlista.
Du kommer också att fortsätta få information om den borttagne vännen om ni båda deltar i utmaningar som andra skapat.
Du kan radera ett meddelande som du själv skrivit.
Om det raderade meddelandet är en del av en tråd kommer även alla eventuella svar på ditt meddelande i tråden att raderas.
I alternativet ”Radera ditt Heyeykonto” har du möjlighet att radera ditt Heyeykonto.
Det här händer i app och i de databaser som är kopplade till appen:
Din profil, inklusive mejladress, bilder och övriga kontouppgifter raderas.
Dina aktiviteter inklusive bilder, kartor titel, beskrivning raderas. Dina inlägg i aktiviteter, inklusive hela trådar som du startat samt reaktioner raderas.
Om du deltar i en kommande eller i en pågående utmaning kommer all information om dig och dina aktiviteter att raderas i den utmaningen. Dina inlägg i den utmaningen, inklusive hela trådar som du startat samt reaktioner raderas.
Om du deltagit i en avslutad utmaning kommer en anonymiserad användare som inte kan kopplas till dig samt minimal information om aktiviteterna att kvarstå i utmaningen. Det för att hålla topplistor och annan funktionalitet i utmaningen intakt. Fortfarande kommer eventuella bilder, kartor, titel, beskrivning i aktiviteterna att raderas. Dina inlägg, inklusive hela trådar som du startat samt reaktioner kommer att raderas både i utmaningen och i de aktiviteter som ingår.
Om du skapat en kommande eller en pågående utmaning kommer den att raderas och inte vara tillgänglig för övriga deltagare.
Om du skapat en avslutad utmaning kommer utmaningen att anonymiseras genom att titeln ändras till en standardtitel och beskrivningen raderas. Det för att säkra upp att dina personuppgifter förekommer i de fritextfälten.
Notiser kopplade till dig kommer att raderas.
Efter att ditt konto är raderat kan du skapa ett nytt konto, även med samma mejladress. Du kan också läsa in dina tidigare aktiviteter ett år tillbaka från dina kopplade enheter eller appar. Men egna titlar, beskrivningar, bilder och inlägg i aktiviteterna kommer inte gå att återskapa automatiskt. De måste återskapas manuellt av dig.
Det går inte heller att återskapa manuellt inlagda aktiviteter automatiskt. De måste återskapas manuellt av dig.
Det går inte heller att återskapa deltagande i ej startade eller pågående utmaningar automatiskt. Du måste själv återskapa eventuella utmaningar och bjuda in deltagare på nytt eller be om att få gå med i utmaningar som du tidigare blivit inbjuden till.
I eventuella mejlutskick kopplat till din mejladress kan du avregistrera dig direkt i mejlet om du inte vill fortsätta att få utskick. Det är en funktion frånskild från appen.
”Ex Heyey” är ett generellt namn för anonymiserade användare och används för funktionalitet som behövs för användare som valt att radera sitt konto. När en användare raderar sitt konto ställs alla utmaningar som den användaren skapat in.
Därför kan det hända att du tex får en notis om att ”Ex Heyey” har ställt in en utmaning.
Här kopplar du upp HeyEy mot dina enheter eller appar för att automatiskt ladda ner din aktivitetsdata.
Vilken data hämtar HeyEy?
Heyey hämtar datum och tid för när aktiviteten gjordes, aktivitetstyp, aktivitetstid, sträcka och stigning. Ett standardnamn som motsvarar aktivitetstypen skapas i HeyEy och om tillräckligt med data finns skapas även en kartbild.
Du kan själv ändra namn och lägga till beskrivning, bilder mm till aktiviteten i HeyEy.
Självklart kan du ändra övriga data och även radera aktiviteten i HeyEy.
Det är enkelt
Klicka på din enhetstyp eller den app som du vill ladda aktivitetsdata från och följ sedan instruktionen. Efter bara några få steg är du klar.
Bra att veta
När du kopplar en enhet eller en app första gången kommer HeyEy att ladda ner dina aktiviteter ett år tillbaka. Det är för att du ska kunna delta i utmaningar som startade innan du startade ditt konto och få med aktiviteter som är gjorda under den utmaningsperioden.
I den historiska laddningen av aktiviteter inkluderar vi även det namn på aktiviteten som är registrerat. Det är för att du ska få med eventuella namn som du själv gett en specifik aktivitet.
Här väljer du vilka aktivitetstyper som automatiskt ska laddas ner från dina kopplade enheter eller appar.
Bra att veta
När reglaget är orange laddas aktivitetstypen ner till HeyEy.
När reglaget är grått laddas aktivitetstypen INTE ner till HeyEy.
Inaktivera automatisk nedladdning av aktivitetstyper
Om du inte vill att aktivitetstypen ska laddas ner automatiskt klickar du på reglaget till höger om aktivitetstypen. Då flyttas reglaget till vänster och färgen ändras från orange till grå.
Den typen av aktiviteter kommer fortsättningsvis INTE att laddas ner till HeyEy.
Observera! Du kommer ändå att kunna skapa manuella aktiviteter med den aktivitetstypen i HeyEy om du vill det.
Aktivera nedladdning av aktiviteter
Om du vill att aktivitetstypen ska laddas ner automatiskt klickar du på reglaget till höger om aktivitetstypen. Då flyttas reglaget till höger och färgen ändras från grå till orange.
Den typen av aktiviteter kommer fortsättningsvis att laddas ner till HeyEy.
Tips
Om du vill ladda ner historiska aktivitetstyper som du valt att inte ladda ner tidigare kan du enkelt bara koppla ifrån och sen koppla din aktuella enhet eller app igen.
Det gör du under kontoinställningen ”Hantera enheter & appar”. Då kommer HeyEy att komplettera med dina tidigare, inte valda aktiviteter, ett år tillbaka.
Bra att veta
Av säkerhetsskäl har vi implementerat en trestegslösning. Det för att minimera risken att ditt konto raderas av misstag.
Steg 1
När du klickar i ”Jag förstår och godkänner ovan”. Läggs två alternativ till: ”Avbryt” eller ”Radera”.
Steg 2
Klickar du på ”Avbryt” händer inget. Du flyttas tillbaka till kontosidan.
Klickar du på ”Radera” får du alternativet att ange ditt lösenord.
Steg 3
Som ett tredje och sista steg behöver du verifiera din kontoprofil genom att ange kontots lösenord. Anledningen till det är att ingen annan, till exempel ett barn, ska råka radera ditt konto av misstag om appen är aktiv.
När du angivit ditt lösenord och bekräftat lösenordet loggas du ut och raderingsprocessen startas.
Observera! När du bekräftat lösenordet kan raderingsprocessen inte ångras!
Supportsidan uppdaterades 2025-05-19